17 Kasım 2012 Cumartesi

YAŞ KEMÂLE GELİRKEN, İNSAN TOYLAŞIR MI?














Kimlerin çizdiğini bilmediğim sınırlar içine hapsolmak,
kendi tercihim olmayan kalıplara tıkılmak,
benimsemediğim davranışları zoraki yapmak,
istemediğim ortamlarda mecburen bulunmak,
uyumluymuş gibi davranmak,
sivrilmemek adına yontulmak...
evet,yontulmak...
insanlar eliyle yontulmak...yoruyor, yıpratıyor, yaş kemâle gelse de insan böyle aptalca toylaşıyor...
Evet yontulmaya ihtiyacım var benim, lakin na-ehil ellerde yontulunca odun kalıyorum işte...
Halbuki Sahibime teslim olmalıyım, O'nun sevdiği-seçtiği ehil zâtlar eliyle yontulmalıyım...





5 yorum:

  1. Necip Fazıl Kısakürek'in Veliler Ordusundan adlı eserinde, bakınız "mürid"i nasıl tanımlıyor:
    "Mürid: Ölü yıkayıcısı elindeki insan."
    Sevgi herşeyin ve her şerrin üstesinden gelir mi acaba?
    Kişisel gelişim uzmanlarının yolundan gidiyor olsaydık, ne imanımız ne güzel ahlakımız ne de dostumuz kalırdı...
    Kendim gibi olabilmenin/davranabilmenin sancısını sık sık çeken biri olarak diyorum ki; iyi ki bazen kendim olmuyorum, inanın tanımak istemezsiniz... :))
    Yüreğinize sağlık kıymetli yazarımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de yüreğine ve ellerine sağlık sevgili Rasiha:)
      merhum üstadın tanımladığı gibi olsak,bulunca sağlam yıkayıcıyı, ölebilecek kadar teslim olabilsek,zaten ne yontulmaya,ne de kendimiz olabilmeye hacet mi var,ben gider O gelir...

      Sil
  2. Uzun zamandır yüreğime kimsenin değmediğini içimde aslında ne çok şey biriktiğini meğer bu yazıyı okuyunca anlayacakmışım..Ben üftade'min dediği gibi aptalca toylaştırılmaya çalışılmışım ve her defasında kendim olmamak için direnmişim o Kadar güzel yaradılmışken içimiz ne zaman bu denli kirlenmişte biz biz olmaktan korkar olmuşuz bilemedim..Ey Sevgili Sensin bağışlayan affet bizi..

    YanıtlaSil
  3. Böyle faydalı blogn okuyucusu az olur zamane insanına faydalisi değil atıp tutani bomboş yazanı lazım.ama böylesi güzel bence az olsun öz olsun ama lütfen bloğun sahibi yerinde olsun.

    YanıtlaSil
  4. 02/10/2012 de DELİ ANNE'ye yaptığınız yorum çok güzel... 3 kısa cümleyle ne güzel özetlemişsiniz. DELİ ANNE'yi keşfedeli 1 hafta oldu ve bloğunun adeta müptelası oldum ama kendisine yorum yazıp göndermeyi bir türlü beceremedim. Size yazılan yorumları okur da görür diye size yazıyorum. ŞÜKÜRLER OLSUN BENİ "DELİ ANNE" NİN YAZILARINA KAVUŞTURANA....

    YanıtlaSil