22 Eylül 2012 Cumartesi

AYNALAR

"Cem-i zıddeyn muhaldir"(1/165) buyuruyor ya İmam-ı Rabbani hazretleri(kuddise sirruh); iki zıt şey bir arada bulunmaz yani...doğu ile batı gibi, birine doğru gidersen diğerinden uzaklaşırsın...dünya ile ahiret de öyle;dünyaya meylettiğimiz müddetçe, ahiretten uzaklaşıyoruz...yönünüzü ahirete dönünce de dünya arkanızda kalıyor...
Yönünü ahirete çevirmiş bahtiyarlar tanıdım ben, çoğu yarı yaşımda üstelik...
Ne zaman denî dünyanın pisliğinde debelenip, Hakirin türlü türlü tuzakları içinde yuvarlansam,
katrana dönmüş yüzümle Huzura varmaya utanıp, diplerde öylece kalsam,
dipler pek karanlık, ben de karanlık...
beklesem sonra, ümitle beklesem...
mecalsiz kaldığımı zan ettiğim an...
medet yetişiyor çok şükür, ışığa kavuşturuyor Rabbim;
tertemiz, gencecik, apaydınlık aynalar çıkarıyor karşıma...
O ışıl ışıl aynalarda katrana bulanmış halimi öyle net gösteriyor ki Yaradan,
nedametin ateşi yakmaya başlıyor, buza dönmüş kalpte erime emareleri başgösteriyor; hamdolsun, şükürler olsun...
Ahh, katran yüzüme ışık o nurlu yüzler,
zaptedemediğim Hakirime örnek,uslu, terbiyeli nefsler,
nankörlüğümü yüzüme çarpan şükrü bol diller,
edepsizliğimi farkettiren edebe bürünmüş bedenler,
kibrime şifa tevazu dersler,
kirli, bulanık hallerimden iğrendiren hiç bulanmamış dupduru haller...
Şu katana yaşımdan utandıran edeb timsali saliha gençler...
"İsteyin,vereyim" buyuruyor ya Rabbimiz,
"Neyi talep ederseniz,Cenab-ı Hak onu verir" buyuruyor ya efendimiz(aleyhisselam);
Rızasını talep edene, kavuşturan yolları aydınlatıyor...
Kurtulmak isteyene kurtuluş çarelerini gösteriyor.
Samimi olarak,çok içten talep etmek düşüyor kula, kabul edileceğine tam inanarak istemek gerekiyor.
...
Kendi kendimi düşürdüğüm diplerden, mutlak ihsanı ile düze çıkaran,
yine düşsem, yine lutfederek çıkaran Rabbim,
her seferinde- sanki- halime ayna halleriyle ders olan çok afif, pek kıymetli genç kardeşlerimin sayısını arttır,
onlara lutfettiğin o temiz hallerle beni de hallendir Allahım,
beni bana bırakma!
Amin.


1 yorum:

  1. Maaşallah, ne ince sözler, ne hisli anlatım. Rabbim kaleminize kuvvet, sözünüze tesir gücü İhsan eylesin.

    YanıtlaSil