20 Eylül 2012 Perşembe

AHMAK HAKİR!

Gözlüğüm;doğru görebilmem için...Eylül/ 2012
www.uftaade.blogspot.com
Ah Hakir!* Allah seni ıslah etsin! Sen hep böyle mi olacaksın? Sürekli onun eksiğini, bunun kusurunu gözüme sokmaktan ben kendimi göremez oldum.Hatanın, kusurun âlâsını işliyorken, nasıl oluyor da bunları örtüp,el- âleminkileri bana gösteriyorsun? Öyle hâinsin ki, beni hergün farklı farklı tuzaklara düşürüyorsun.Nasıl bir gözlük taktıysan gözüme, milletin kusurlarına zum yapıyor sanki...Be aptal, dön de bir bak kendine...pislik içinde yüzersen, elbet hep pislik görürsün...Sen düzeltirsen kendini, çabalarsan iyi olmak için, etrafındaki iyilikleri ancak o zaman görürsün...
Sırrî-yi Sekatî (rahmetullahi aleyh) buyuruyor ki:
"Bir kimsenin ahmak olduğunun alâmeti, kendi ayıbını bırakıp ,başkasının ayıbı ile uğraşmasıdır."
Gördün mü ahmaklığını Hakir?
Bak Efendimiz(aleyhisselâm):
"Şu üç huy kişiye ayıp olarak yeter..." buyuruyor:
"1-Kendi kusurunu görmeyip, başkalarındaki aynı kusuru görmesi,
2-Kendi utanç verici halini görmeyip, başkalarının aynı durumundan utanç duyması,
3-Oturup kalktığı kimselere sıkıntı vermesi.(Taberani)"
Bu ayıp sana yetti mi Hakir?
Sen başkalarının ayıbını ört ki, Settar olan Rabbim de senin ayıbını örtsün.
Yok ille de elin ayıbını görmek ,hatta açmaktan zevk alıyorum dersen ,bil ki senin ayıplarını da açarlar, el-aleme rüsvay olursun.
Hakir! Başkasıyla değil, kendinle uğraş!

(*)Hakir mi?..ıslah olmayan nefsim:(


2 yorum:

  1. Tüm yazılarınızı kimi zaman gözlerim dolarak,kimi zaman hislerime tercüman olmuş diyerek kimi zaman da daha önce sizi tanımamış olmama hayıflanarak okudum...Sonra Hümeyracığım size kavuşturan Rabbime bol bol şükrettim.
    Maşallah size.Allahü Teala gayretlerinizi arttırsın.
    Esra(Anadolu Yakası)

    YanıtlaSil
  2. Esracımm,ah Esracım,benim pek kıymetli kardeşim...Bilseniz,sizi tanıdığımdan,size kavuştuğumdan,buraya şeref vermenizden nasıl bahtiyarım,elhamdülillah...Haketmediğim iltifatlarınıza mahcub,pek kıymetli sohbetinizden mesrur,sebeb olduğunuz rüya gibi bir günden dolayı minettarım...Cenab_ı Hak sizin ve yüksek ceddinizin hurmetine beni affeylesin,amin.

    YanıtlaSil