4 Nisan 2012 Çarşamba

HEDİYE İSTEYEN?

Sen çağırdın Ya Rabbi!
Bense, yüzümün karasına bakmadan geldim.
Ben geldim Allahım!
Merhametlilerin en merhametlisi Rabbim,
günahıma,  isyanıma, gafletime bakmadan,
günde beş kez çağırıyorsun ya beni,
ayıbımı yüzüme vurmadan, "gel" diyorsun ya hani,
nisyanımla, lakin umudumla;
ve mutlak ihsanınla gelebiliyorum,
Buyur ya Rabbi?
"Ey benim günahı çok kulum,
Namazın her bir rüknüne ne ihsanlar, ne lütuflar hazırladım.
'Gel!'deyince geldiysen, hepsini sana bağışladım.
Madem sen emrime itaat ettin,
Ben de seni affettim!"
.....
Namaz içinde farz, vacip, sünnet ve müstehap isimli çok ama çok büyük hediyeler var.Bunlar öyle kıymetli ki, misalen tek bir farzı yapma nimetinin yanında dünyanın bütün nimetleri toplanıp bir araya getirilse, bir kum tanesi dahi etmiyor.
Vacip, sünnet ve müstehapların sevapları da ayrı ayrı çok kıymetli.
Bunlar içinde sevabı en az olan müstehap için, İmam-ı Rabbani hazretleri, 1.cild, 266. mektubunda şöyle buyuruyor:
"Müstehabları hafif görmemeli. Bunlar, Allahü teâlânın sevdiği şeylerdir. Eğer, bütün dünyayı vermekle, beğendiği bir işin yapılabileceği bilinmiş olsa ve dünyayı verip o iş yapılabilse, çok kâr edilmiş olur ve birkaç saksı parçası verip kıymetli bir elması ele geçirmek gibi veya çakıl parçası verip, ölmüş bir sevdiğimizi diriltmek gibidir." 
Bu nasıl güzel bir teşbihtir:)Düşünsenize, evladını kaybetmiş bir anneye deniyor ki, şu çakıl parçasını bize ver, karşılğında evladını geri verelim.İşte, şu müstehabı yap, karşılığında en az bu sevinç kadar büyük hediyeler alacaksın...
Müstehabın karşılığı böyle bir mükafat ise, ya sünnetin, vacibin, hele farzın hediyesi nasıl olur? 
Ey ihsanı sonsuz olan Allahım, bunları tam anlayabilmeyi, layıkıyla yerine getirebilmeyi nasip eyle!
Müstehap deyince, hep Süfyan-ı Sevri hazretleri ve içimi titreten o müthiş hadise aklıma gelir:
 Mutlak müctehid olan imam-ı Süfyan hazretleri, bir gün camiye girerken, şuursuzca adımını içeri atıyor, sonra bunun farkına varıp kendi kendine diyor ki: (Buraya bir hayvanı, bir öküzü de koysak, ya sağ ayakla veya sol ayakla girer. Senin hayvandan farkın olmalıydı, hangi ayakla girdiğine dikkat etmeliydin. Bundan sonra senin adın sevr = öküz olsun.)
....
 Cenab-ı Hakın merhameti, affı, ihsanı, lütfu öyle bol, öyle ganî ki, bu hediyeleri yalnız namazda iken değil, her an,(yatıp uyurken,yiyip içerken,çalışırken,hatta zevcesinin ağzına lokma uzatırken:)...)kazanma fırsatları sunuyor. Şurası var ki, namazdakilerin kıymeti diğerlerinden misli ile fazla...
Namazın 4-5 saniye süren tek rükûundaki nimetlere bakalım bir:
Rükûya eğildik:Farz 
Bir an(bir subhanallah diyecek kadar süre) rükûda kaldık:Vacip
Üç kez(subhane rabbiyel azıym)dedik:Sünnet
Beş,yedi,dokuz,onbir kez yukarıdaki tesbihi söyledik:Müstehap
4-5 saniyelik tek bir rükû ile kazanılan sevaplar bunlar...
secdesi ayrı, kıyamı ayrı, kıraatı, teşehhüdü ayrı...
Günde kırk rekat namaz var...
Namaz için alınan abdestlerin farzları vacipleri, sünnetleri, müstehabları var...
Var, var, var...
Namaz kılana nice nice ikramlar var; kılmayana da nice nice azablar var...



7 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Amin Ayşenurcum,
      Her seferinde yorum yazarak beni sevindirdiğin için Allahu tela senden de razı olsun,
      zarifem:)

      Sil
    2. Aminn, ne demekk. Ailecek takipçiniz :)

      Sil
  2. Esselamü aleyküm ablam,hergün bu hediyelerden bihaber kıldığımız namaz ne büyük nimetmiş... sayende bir kez daha anladım ne kadar özel ve seçilmiş biri olduğumu..Bilal-i habeşi hazretleri gibi elimizi kaldırıp şakır şakır oynasak yeridir.Çünkü rabbim bizi muhatap kabul etmiş,emirler-yasaklar bildirmiş.Nasipsiz ve zavallı o kadar insan var ki çevremde,hatta ailemde.Ben hepsini biliyorum,bana dini konular açma diyorlar.Namaz kılmamanın cezasını bilen (!) ama yine de rahat uyuyabilen,acıyarak baktığım o kadar insan var ki.. İşte bu yüzden seçilmiş kullarız elhamdülillah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vealeykümselam Nazlı'm,
      Öyle hakikaten,namazın ehemmiyeetini bilmek de nasip işi,elhamdülillah...

      Sil
  3. CANIMM ALLAH RAZI OLSUN HİZMETLERİNİ YÜMÜNLÜ EYLESİN CENABI HAK İNŞALLAH
    BU MÜJDELİ HEDİYELERLE CÜMLE ALEM NASİBLENİR İNŞALLAH SEVGİLERİMLE
    ZERRİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ederim Zerrin ablacım,ne iyi ettiniz geldiniz,yazdınız:)Amin inşallah ablacım,benden de çok sevgiler:)

      Sil