4 Ocak 2012 Çarşamba

YÜZLEŞME




İnsan için"eşref-i mahlûkat" buyurmuş yaradan...Lütfedilmiş  o şerefi ne kadar hak ediyorum?
İnsan olmaktan çıktığım zamanlar oluyor da,ya kulluğumdan ne haber?Sahi,"kul olmak" ne demek?
Mahlûkât adedince şükürler olsun ki ehl-i islâm ve ehl-i sünnetim....Ağzımı doldurarak "müslümanım elhamdülillah" diyebiliyorum da,"müslümanca yaşamın"içini doldurabiliyor muyum?
Uğruna yaratıldığım o yüce paygamberin "aleyhisselam" ,ümmeti olmakla övünürken,onun da benimle övüneceğini mi zannediyorum? "Okuyup,öğrendiği halde âhlâkımla âhlâklanamadı ya Râb,tanımıyorum ben bu yüzü karayı!"derse...o kara yüzü ,yerin yedi kat siccîni, kabul eder mi acep?
"Ya Rabbi,Fâtıma annemize,Hatice annemize komşu eyle"diye istemesini biliyorum da,o komşuluğa lâyık edeb ve ameli nerelerde yitirdiğimi de biliyor muyum?
İsmini taşımakla iftihar ettiğim mübarek anneme,annemm desem...şefaât desem...Kızımm...der mi?...Bana..Hem de bana...Sahi der mi? 

Müslüman ümitli olmalıdır,büyüklerin yolunda ümitsizlik yoktur buyuruluyor...Havf(korku)makamından,reca(ümit)makamına geçiş yapabilmek için de elde birşeyler olmalı...Kâr- zarar hesabını doğru yapmaya çalışmalı...Kovanın dibindeki delikleri kapatmadan,suyu doldurmaya çalışmanın beyhudeliğini farketmeli...Ufak çatlakları tamir edemezsem,büyük bir deliğe dönüşürse,hatta kovanın dibi hepten düşerse korkusunu taşımalı.. Sorgulamalı böyle nefsini...Cevapları ile de yüzleşmesini bilmeli...Hem şimdi hazır "yüzleşme" modası da varken:)Dersim'le yüzleşiyoruz,İstiklal mahkemeleri ile,yalanlarla dolu yakın tarihimizle...Beni pek bi heyecanlandırıyor bu yüzleşme haberleri...Hani hep işin doğrusu bilinip de,sistem gereği(!)bilinmiyormuş gibi yapılmıştır ya…Evlerde konuşulan,anlatılanlarla oluşturulan şuurla,dışarıda dikte ettirilen bilinç çarpıştığında, ruhlarda açılan yaralar olmuştur hani... Ruhun yaradılışındaki sâfiyete aykırıdır bu mecburi iki yüzlülük,o yüzden yorar insanı...Hep bu zorunlu riyadan kurtulacağı,hakkı-bâtlı cümle alemin de görebileceği günlerin özlemi vardır gizliden gizliye...Şimdi bu yüzleşmeler, beklenen o günlerin müjdecisi gibi geldiğinden, neşeleniyor ruhum...
Nefsle boğuşmaktan zaten yorulan  bu ruha yardım etmeli...Ölüm anında zelil nefsim beni terkedip gidecekken,ruhum hep benimle olacak,o hiç ölmeyecek...o halde neden onun yanında değilim?"Benim" diyebileceğim belki de tek şey ruhumsa,neden ona sahip çıkmakta bu kadar gayretsizim?Yaratıldığı an,"elestü birabbiküm" (ben sizin Rabbiniz değil miyim?)buyuran sahibine,"belî"(Evet Ya rabbi) diyen,şu an bu bedende mahpus olan ruha eziyet etmekten vazgeçmeli artık...İnsan kendisine de riya eder mi?
Gerçek yüzleşmeyi o hain nefsle yapmalı...Nasıl ki,memlekete,onun değerlerine ihanet edenler,bir bir bulunup,mahkeme önüne çıkarılıyorsa,ben de “benim” dediğim değerlere ettiğim ihanetlerin hesabını, vicdanımın mahkemesinde vermeliyim. Ölmeden önce ölmeliyim…Mahkeme-i Kübraya yüzüm ak çıkabilmeliyim..
Fâni olan herşey gibi,kendisi de fâni olan nefse düşkün olmaktan kaçmalı...Gıdalarını öğrenip,yeteri kadar vermeli,terbiye etmeli,nasihat etmeli..."Nefs, ahmaktır, ama nasihat dinler"buyurmuşlar...o ahmağa "dur biraz" demeli...
Zulüm payidar olmuyor…Geçmişte yapılan haksızlıklar,zulümler,hatalar yalan örtülerle kapatılamıyor artık...Dünya değişiyor,hiçbirşey eskisi gibi kalmıyor...Ben de değişmeliyim artık,kim olduğumu,ne için dünyaya geldiğimi,nereye gittiğimi sorgulayıp,dürüstçe verdiğim cevaplara göre yaşamalıyım...Şimdi aldığım her nefes,kıyametteki herşeyden,hatta cennetden bile kıymetli buyuruyorlar,o halde her ânın,her nefesin hakkını vermeliyim...Şimdi toprağın altındaki milyarlar,şu gafletle alıp verdiğim bir nefeslik dünya hayatı için yalvarıyorlar ama," bitti artık!…" diyorlar,”onu orada iken düşünecektin..."
Burada iken düşünelim,henüz vakit var,bizim için bitmedi...

33 yorum:

  1. Hümeyra ablacım,

    Maşallah ne güzel olmuş, ne iyi yapmışsınız. Yazmak insana çok iyi geliyor.
    Allahü teala kaleminize :) yani klavyenize zeval vermesin...

    YanıtlaSil
  2. Amin canım,teşekkürler.
    Açılışı seninle yapmak ne güzel:)

    YanıtlaSil
  3. Selamün aleyküm sevgili Hümeyra ablacigim,
    Bir bloga baslamaniz gerçekten çok güzel bir haber. Yazmak, iç alemimizi sorgulamak insani her zaman ferahlatir. Size her daim basarilar dilerim. Insallah nice hayirlara vesile olur :)
    Kardesiniz Seyhan

    YanıtlaSil
  4. Ve aleykümselâm sevgili kardeşim,
    inşallah öyle olur,çok teşekkürler ederim:)

    YanıtlaSil
  5. güzel bir anlatim,tebrikler

    YanıtlaSil
  6. Canım arkadaşım,hayırlı olsun inşallah.Bu din gayretin kesinlikle boşa gitmeyecektir.İnşallah nice paslanmış kalplere cila olursun.Rabbim yar ve yardımcın olsun .Selamün Aleyküm.
    kızıl elma (n.ç.)

    YanıtlaSil
  7. Ve aleykümselam ablacım,
    Ne güzel dualar etmişsiniz,amin inşallah.Çok teşekkürler ederim.

    YanıtlaSil
  8. buradada müslümanca yasamin icini doldurabiliyormuyum´´a bayildim.
    Tam kivaminda......

    YanıtlaSil
  9. Ah Ayşecim,
    sözlerimizle davranışlarımız,
    kimliğimizle yaşantımız birbirine uymadığı müddetçe,aslında biz biz değiliz,
    türlü maskeler altında yitip gitmişiz kimseleriz...

    YanıtlaSil
  10. Esselamü aleyküm ablacığım;
    Şaşırmakla beraber çok sevindim.Meşgalen artıyor,zaten zor görüşüyorduk.Kıskanırım yaf ben seni:) Senin güzel kalbinden,ehli-sünnetten nokta kadar ayrılmayan nakle dayalı fıkh bilgilerinden taze fidanlar da faydalanır inşaallah..Rabbim utandırmasın,dualarım seninle..
    KARDEŞİN NAZLI..

    YanıtlaSil
  11. Ve aleykümselâm Nazlı'm,
    Yok sen kıskanmazsın hiç beni:)
    Estağfirullah kardeş,o hasta kalp şifa için ilaçlar arıyor burda,ancak bahsettiğin o kıymetli nakiller,bloga,izleyenlere bereket olur inşallah...Bu arada ben de kendime şaştım,vakitsizlikten yakınırken bir de blog açtım...E,profilde yazdım,ben haddimi çoktan aştım:)

    YanıtlaSil
  12. Sen haddini aşmadın kardeşim, kendini keşfediyorsun bence..

    YanıtlaSil
  13. Hayırlı olsun ablacım.Gerçekten zor bir işe kalkışmışsın.Her şeyde olduğu gibi,bununda üstesinden gelirsin inşallah.Merak ettim neden uftaade?

    YanıtlaSil
  14. Ah Fatmacım,bunca zaman hiç arayıp sormamışım kendimi...bulmaya çalışıyorum,yardımlarınızı bekliyorum kardeşim...

    YanıtlaSil
  15. Blog yazma fikrini düşündüğüm akşam,"Üftâde"yle mektubatta karşılaştım Hilalcim..Açtım baktım sözlüğe,...düşkün,fâkir,tutkun,aşık,bîçâre...
    kendimi ilk önce orada buldum,ben de blogun ismini üftâde koydum:)

    YanıtlaSil
  16. Haklısın " bitti artık!…" demeden önce her dakikanın kıymetini bilsek.. Estağfirullah ablam,ben yalnız gıpta edebilirim sana.Kimbilir,belki tıpkı benim gibi bir yabancıya yanlışlıkla mail atarsın,sonra kaynaşırsın.Sonra bir bakmışsın o da balayını seninle geçiriyor:)Walla beyler fena bozuluyor bu duruma haberin olsun:))

    YanıtlaSil
  17. sen şiir denemeleri de yap bence, ümitliyim ben..

    YanıtlaSil
  18. işte acemilikler...yanlışlıkla sildim kendi yorumumu..Ne diyordum:)Ha,Ben bu yanlış mail olayını unutmuştum be Nazlı'm,bak işte,her işte bir hayır var sözü,bizimle bir kez daha hayat buldu:)
    Balayı fikri benim değildi,ben masumum:)

    YanıtlaSil
  19. Ah Fatmacım,
    Ben çiçeği burnunda bir bloggerım,
    Şaşkınlığımdan böyle şâirane yazarım...

    YanıtlaSil
  20. canım benim ya, Allahü Teala yolunu açık etsin, islamiyete bolca hizmet etmek nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  21. amin Fatmacım,,bu kıymetli hizmete hep birlikte ortak oluruz inşallah.

    YanıtlaSil
  22. amin, o zaman "İslamiyete niçin hizmet etmedin?" sorusuna verebileceğimiz bir cevabımız olurdu belki. Nasip eder Rabbim inşallah.

    YanıtlaSil
  23. Hümeyracığım,Niyet hayır akibet hayır diyorum arkadaşım.Halis niyet ile yola çıktın Rabbim muvaffak eder İnşallah .Allahü teala yardımcın olsun...

    YanıtlaSil
  24. Amin Nazancım,Allahü teala razı olsun.Kıymetli dualarını ve yorumlarını hep beklerim:)

    YanıtlaSil
  25. Hümeyra ablacım hayırlı olsun, çok sevindimm.. en gözde sayfam senin sayfandır bundan böyle :) inşallah kısa zamanda bir bilgisayar edinirim de sıkı takipçin olurum. Allah utandırmasın, yolunu açık etsin..

    YanıtlaSil
  26. Ayşenur'm...Ben de bu îtîmad karşısında mahcub olmaktan ve utanmaktan Rabbime sığınıyorum,herkesten bu minval üzere dua bekliyorum.İnşallah sen bilgisayarına,ben de senin tatlı yorumlarına tez zamanda kavuşurum:)

    YanıtlaSil
  27. dualarim seninle....Allah yar ve yardimcin olsun....

    YanıtlaSil
  28. Allahü teala razı olsun Ayşecim,bu kıymetli duaları her zaman beklerim,ben de ederim.

    YanıtlaSil
  29. Humeyra'cigim
    Allah-u Teala Hayirli etsin. Cok faydali ve guzel olmus. Cenab-i Hak amacina ulasmani nasib eylesin

    YanıtlaSil
  30. Amin inşallah,çok teşşekürler Gamze hanımcım:)

    YanıtlaSil
  31. Hümeyra ablacığım;her zaman her hareketin ve yaptıkların benim için bir örnek oldu.İnşaallah bu da öyle olur.Gerçekten çok güzel ve verimli bir site olmuş.Ellerine emeğine sağlık.Tüm ablalarımdan bol bol dua bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Rumeysacım,
      Ah ne yaptın ablacım?
      Zâhirime aldanma sakın,
      Bâtınımdan Rabbim saklasın...

      Sil